Яку методику раннього розвитку вибрати?

120.jpg   Вибираємо систему навчання
Яку методику раннього розвитку вибрати саме для своєї дитини. За якою системою займатися, грати. Порівнюємо, знаходимо плюси і мінуси, і робимо свої висновки.


Зараз багато сперечаються про методики раннього розвитку дітей: про методикою Зайцева, Нікітіних, Глена Домана, про педагогіки Марії Монтессорі вальдорфській школі... Кожна володіє якимись перевагами і протиріччями. В системі Зайцева підкуповує наочність навчального матеріалу. У поглядах Домана насторожує ставлення до дитини як до пасивного об'єкта виховання. Інтелектуальні ігри Нікітіних, безумовно, гарні, але відсутність гуманітарної та естетичної сторони не може не засмучувати.

 

Методика Марії Монтессорі і вальдорфська методика залишаються найбільш розповсюдженими в усьому світі методиками раннього розвитку. У них можна помітити загальні підходи, принципи, вони майже однаково визначають завдання розвитку дитини, але є між ними і розбіжності.

 

  • Якщо у Вальдорфській школі навчання мистецтву відводиться центральне місце, то в системі Монтессорі не так високо оцінюється роль мистецтва, роль фантазії: казки, фантазії - все це відволікає дитину від реального світу, на думку засновниці школи.
  • Вальдорфська педагогіка величезну увагу приділяє розвитку емоційного світу дитини і вважає, що збіднювати світ переживань не можна. У педагогіці Монтессорі діти працюють з навчальними матеріалами, заздалегідь заготовленими вихователем. Така штучність не характерна для вальдорфської системи.
  • Вихователь у вальдорфській школі відіграє важливу роль в організації дитячих ігор, у чому ігри і заняття будується на авторитет вихователя, потім вчителі. У Монтессорі-педагогіки дорослий - це лише спостерігач. "Допоможи мені це зробити самому" - ось головний принцип Монтессорі-педагогіки.

 

Кожна педагогічна система - живий організм і має право на зміни, розвиток, своєрідну адаптацію до тих умов, де вона працює. У багатьох сучасних садах і школах дозволяють собі відхід "від букви закону". У Монтессорі садах займаються мистецтвом, у багатьох вальдорфських садах проводять спеціальні заняття по підготовці до школи. Випускники і тих і тих шкіл , складають державні іспити, а отже освоюють програми загальноосвітньої школи.

 

Думаючи, з чим вийти до своєї дитини, не прагнете сліпо дотримуватися якоїсь однієї методики, але і не перевантажуйте малюка великою кількістю матеріалу. Не впадайте в крайнощі, інакше незабаром вам знадобиться консультация лікаря. Прислухайтеся до своєї дитини. Своєю увагою і зацікавленістю він сам підкаже вам, що йому ближче, зрозуміліше і органичней.
З книги “Методики раннього розвитку. Вальдорфська школа". (Автор-укладач К. І. Головіна)

 

Все для розвитку дитини