Комп'ютерні ігри і діти
Життя сучасної людини так чи інакше пов'язана з цим дивним пристроєм, що перевернув уявлення про роботі, навчанні, спілкуванні і розвагах. |
Важко сьогодні уявити сім'ю, в якій не було б настільного комп'ютера, ноутбука, нетбука або планшета. 21 століття диктує свої правила, тому комп'ютер, як і запам'ятовується красивий номер стільникового оператора, став просто необхідністю. Життя сучасної людини так чи інакше пов'язана з цим дивним пристроєм, що перевернув уявлення про роботі, навчанні, спілкуванні і розвагах. Світові виробники техніки змагаються своїми досягненнями в області цифрових технологій, засоби масової інформації і телебачення рясніють рекламою нових "наворочених" гаджетів, які не можуть залишити байдужими і саую молоду частину суспільства - дітей. А що може цікавити дітей в комп'ютері? Звичайно ж ігри. І навіть, якщо обчислювальна машина купується в будинок тільки в освітніх цілях, інтерес дитини вийде далеко за рамки шкільної програми. Для того, що комп'ютер став тільки в благих цілях, батькам необхідно дуже відповідально підійти до вибору комп'ютерних ігор, які можна запропонувати своїй дитині. Давайте розберемося в їх різноманітності і як вони можуть вплинути на дитячу психіку.
Отже, ігри бувають двох типів: динамічні та нединамические. Відмінність у необхідності постійно стежити за ходом дії, подіями і вимоги від користувача своєчасна реакція. Крім цього, виділяють декілька класів ігор. Всі вони відрізняються саме сценарієм, тобто тим, що необхідно робити дитині за задуманого сюжету.
Перший клас ігор - це спортивні. Відноситься до типу динамічних ігор. Як правило, представляє собою який-небудь тип спортивних змагань, будь то футбол, баскетбол, гольф, теніс та інше. У даному випадку користувач виступає в ролі окремого учасника або цілої команди. Перемога у програмі обумовлена перемогою у спортивному віртуальному змаганні.
Другий клас - це головоломки. Вони спрямовані на логічне мислення і перемогу можна здобути, виконавши всі необхідні завдання. Прикладами такого класу ігор можуть слугувати "Сапер" або "Тетріс". Як видно з прикладів, головоломки можуть бути динамічними, так і немає.
Клас логічних ігор зазвичай не призначений для розваг. Подібного роду програми допомагають розвинути розумові здібності дитини. Звичайно, віртуальні шахи навряд чи зможуть завоювати інтерес молодого користувача, однак, якщо поєднувати яку-небудь динамічну головоломку з шахами, дитині буде складно переключитися з одного класу до іншого.
Назва класу додатків "Стрілялки" говорить сам за себе. Перемогою вважатиметься знищення всіх супротивників, які трапилися на шляху до заповітної мети. Варто враховувати, що противники теж не позбавлені можливості відстрілюватися і з кожним рівнем, незалежно від рівня «просунутості», їх зброю поліпшується. «Стрілялки», мабуть, є найбільш динамічними з усіх представлених в даній статті класів програм.
Наступний клас за своєю корисності можна порівняти хіба що з логічним. Це програми - тренажери, які дозволяють людині у віртуальному світі підвищити якийсь свій навик, наприклад водіння або швидкість набору тексту на клавіатурі. Зацікавити спеціально дитини в даному випадку не вийде. Адже, не можна примусити його "рулити баранку", якщо йому в принципі нецікаві машинки.
Даний клас додатків здасться дитині ще менш цікавим - це навчальні ігри. Створюються викладачами для "донесення інформації до молодої аудиторії у розважальній формі.
Пригодницькі ігри. Ось що сподобається маленькому користувачеві найбільш захоплюючим. Тут він може повністю "розвернутися", адже хто в дитинстві не уявляв себе піратом або сміливим розбійником. У пригодницьких програмах в рамках сценарію існує кілька варіантів дій, кожне з яких призводить до різних результатів.
Останній клас ігор - стратегії. Тут експериментувати вже не вийде, тому що тільки вірні ходи наближають гравця до завершення місії - перемозі. В самій складній грі можливість неправильного ходу може обернутися незворотних крахом, а для відновлення поточного стану необхідно повертатися до останнього збереження.
Отже, ми ознайомилися з класами і типами ігор. Які ж саме негативно впливають на психіку дитини, а які можуть послужити чудовим поштовхом до розвитку розумових і дрібно-моторних здібностей людини. Для початку, доведеться відмовитися від «стрілялок». Цей клас програм передбачає насильство, причому в яскраво вираженою динамічною формою. З часом маленькому користувачеві буде складно відірватися від монітора. Він стане дратівливим. На другому місці серед типів шкідливих програм знаходиться віртуальний спорт. Здоровіше від такої гри дитина навряд чи стане. Розвинутися зможе тільки швидкість реакції, а разом з тим і нервозність в реальному світі.
Однак не варто впадати у відчай. Логічні ігри, стратегії і різні головоломки зможуть позитивно вплинути на розумові здібності дитини. Адже тут немає необхідності, що є сили, тиснути на клавіші, а кожна дія потребує вирішення конкретної задачі і тільки правильну відповідь допоможе досягти мети і здобути перемогу.
Таким чином, досить коротко ми ознайомилися з видами ігор, їх впливом на дитину і зробили відповідні висновки. Однак не варто забувати про помірність у всьому. Правило «чим більше, тим краще», як у випадку з безлімітним тарифом на вихідні дзвінки, щодо комп'ютерних ігор не працює. Бажано, щоб час, проведений за комп'ютером, скоротилося до півгодини в день. В інший час буде набагато корисніше почитати книжки або ж зайнятися реальним спортом.