Розвиток творчих здібностей дітей при вишиванні бісером, стеклярусом, намистинами...
Основною властивістю дитячого мислення є невтомне прагнення до пізнання. Завдання дорослих полягає в тому, щоб надати допомогу дитині на шляху його розвитку.
Для дітей старшого дошкільного віку стають доступними заняття з ручної праці. Зміст цих занять різноманітне: діти займаються виготовленням саморобних іграшок, працюють з різними видами тканини, вчаться вишивати, підбирати до малюнка бісер, стеклярус, намистини, і, таким чином, набувають навички ручної праці.
Види ручної праці сприяють розвитку у дітей творчих здібностей, вольових якостей, прагнення до досягнення якості виконуваної роботи. З особливостей ручної праці потрібно відзначити його негайну результативність, коли діти мають можливість по ходу роботи спостерігати прояв своєї творчості. Зіставляючи зі зразком, дитина може порівнювати і оцінювати свою роботу. Задача вихователів полягає в тому, щоб викликати у дітей інтерес і виготовлення ручних виробів, сприяти прояву фантазії, творчої уяви і, звичайно, попереджати про можливі невдачі, які можуть знизити інтерес дитини до роботи. Мета вихователя використати таку ситуацію для зміцнення вольової сфери дітей та їх готовності до подолання труднощів.
Заняття ручною працею - це свого роду мистецтво. Для того, щоб у дітей вийшли гарні роботи, потрібно у них виробити початковий інтерес. З цією метою можна вивчити кілька різноманітних технік вишивання або виготовлення іграшкових виробів. І, звичайно, ручна робота вимагає підбору необхідних предметів: дерев'яні п'яльця, дитячі наперстки, голки, нитки муліне, ножиці, тканина. Для оформлення виробів знадобляться стрічки, черепашки, бісер або намистини, купити які можна в інтернет-магазинах. Початок занять по ручній праці повинен передувати підготовчий етап. Після вивчення навичок і умінь дітей, потрібно підібрати розвиваючі ігри для розвитку дрібної моторики рук. Для того, щоб звільнити дітей від ніяковості і незграбність рухів рук, пропонуються ігри з дрібним будівельним конструктором, заняття магнітними іграми, шнурівкою або малюванням на картатій папері...
Процес виготовлення предмета, що має практичне значення, власними руками привабливий для дітей. Така мотивація є великим стимулом для того, щоб дитина оволодів необхідними знаннями, вміннями і вольовими якостями. При виборі методики організації ручної праці і вироблення змісту занять, неодмінно потрібно орієнтуватися на виховні цілі, ретельно підходячи до ступеня складності, обсягом роботи і т. д. Організація занять по ручній праці повинна відбуватися у відповідності з можливостями дітей. Праця має викликати у них інтерес, порушувати радісний настрій, прагнення до досягнення наміченого результату без перевтоми або негативних емоцій. Тільки в цьому разі буде виконана виховна завдання по розкриттю у дітей творчого потенціалу, залучення до народного декоративного мистецтва, розвитку особистісних якостей і психічних пізнавальних процесів.
Схожі статті:
Вибір готелю для відпочинку з дитиною - Коли планується відпочинок всією сім'єю, необхідно в першу чергу подумати про місце проживання, особливо тоді, коли у відпустку їдуть діти.
Активний літній відпочинок: яскраві моменти щасливого дитинства - Літо - це довгоочікувані канікули і активний відпочинок. Рухливі ігри на повітрі корисні дітям і дорослим.