Розвиток уяви

розвиток уяви у дитини

Розвиток уяви у дітей

Як розвинути уяву у дітей? Як навчити творити, вигадувати, творити і створювати? Пропонуємо добірку тематичних ігор і занять для дітей з різних методик раннього розвитку. ТРИЗ ігри, заняття Марії Монтессорі, вправи з картками.

 

Батькам варто замислитися над тим, що уява у дитини не проявляється взагалі або прокидається дуже пізно, адже це відбувається тільки з-за повільного інтелектуального розвитку. Тому, щоб розвивати здатність вигадувати, потрібно приділяти час на розвиток інтелектуальних здібностей дитини.

 

ТРИЗ ігри для дітей
  • ТРИЗ гри.

Програма ТРВЗ (теорія рішення винахідницьких завдань).
Широким масам програма не відома, але багато приватні школи використовують вправи та ігри з цієї методики в своїх творчих уроках.
Ігри та вправи ТРИЗ >>>

 

  • Домашній Ляльковий театр.

Крім того, розвитку письменництва сприяє саморобний або покупної ляльковий театр. Змайструєте невелику сцену з декораціями, купіть або зшийте або зробіть з підручних матеріалів ляльок і складайте казки разом з дитиною. Можна для початку самим показувати коротенькі знайомі казки для малюка, додаючи нові невідомі сцени. Можна у відомій казці міняти кінцівки або кожен раз питати, як вчинити персонажу в тому чи іншому випадку. І результат не змусить себе довго чекати - дитина з задоволенням почне складати казки самостійно.
Як зробити ширму для лялькового театру своїми руками >>>

розфарбовуємо сніг
  • Творимо і винаходимо.

Більше займайтеся з дитиною малюванням, ліпленням, аплікацією. Майструєте вироби з всього, що попадеться вам під руку. Не викидайте коробочки, фантики, пробочки - все в справу, все згодиться. Щоразу запитуйте у дитини, що можна зробити, наприклад, пластикової пляшки, пробки від соку або квасолі.

Запропонуйте йому пофарбувати макарони, пісок влітку і сніг взимку, зробіть маскарадний костюм з картонної коробки або туалетного паперу. Використовуйте ті речі, які зовсім не призначені для дитячої творчості. Гілочки з віника, нова посудна губка, прищіпки, палички для морозива...
Це ж теж по суті винаходу. Ставте собі і дитині завдання: що, наприклад, можна зробити з мотузочки і дерев'яної палички (вудку, вішалку, батіг...). І навіть не обов'язково потім втілювати ідеї, можна просто тренувати уяву. Або навпаки: нам потрібен кораблик, щоб пускати його у ванні - з чого його зробити?

Орігамі
  • Орігамі.

Орігамі теж сприяє розвитку дитячої уяви а також просторового мислення, концентрації уваги та дрібної моторики. Можна складати моделі за зразками і готовим схемами, а можна і самим придумувати фігурки.
Схеми орігамі >>>

Мозайка для дітей своїми руками
  • Пазли, мозаїки.

Цікаві фігури можна створювати і придумувати з геометричних головоломок. На приклад, головоломки " танграм, можна створити 7 000 різних відомих фігур і об'єктів.
Головоломка для дітей Танграм >>>
Мозаїка на холодильник >>>

Творіть, придумуйте, грайте - і уяви у вас буде не займати.

 

Розвитку уяви приділяли автори різних методик раннього розвитку дітей. Особливе місце цього вміння відводить методика Монтессорі. Питання про неповноцінність шкіл в своїх працях автор Марія Монтессорі підняла ще сто років тому, але до цих пір, в шкільній методиці навчання нічого не змінилося, так що питання актуальне дотепер.

Як розвивають уяву дітей у школі? Як вчать творити, вигадувати, творити і створювати? Та ніяк. У шкільному середовищі, де немає вибору діяльності, свободи, виключені зовнішні фактори, що сприяють придумувати і уявляти - єдиним вправою для розвитку цієї здібності вважається написання твору на задану тему. І кожен батько пам'ятає, яка це мука, коли вчитель перетворюється в наглядача, а час для написання дається так мало. А вчителі потім скаржаться, що у дітей не вистачає оригінальності, ні творчого підходу і мало ідей.

Як же батькам самостійно розвинути дитячу уяву, якщо традиційна педагогіка не збирається цим займатися. Адже на звичайних уроках учні повинні встигати слідувати за думками педагога, а той в свою чергу за програмою, на уроках фізкультури учні виконують команди, а на уроках малювання копіюють чужі малюнки...

Шкільні предмети не відрізняється один від одного. На всіх уроках одне і те ж: дивитися, писати, читати, слухати і виконувати накази педагогів. Невже країні не потрібні вчені, винахідники, письменники, художники і музиканти? Невже нам не потрібні творчі і розумні люди?

 

Мабуть ні, оскільки в недалекому майбутньому кількість уроків взагалі збираються скоротити, принаймні, безкоштовно.
Джерело: Реформа шкільної освіти

 

Шановні батьки, не дайте державі зробити зі своєї дитини раба. Проявіть самі трішки уяви, терпіння і бажання допомогти підростаючій людині стати особистістю. Розвивайте здібності дитини, вчіть його думати, мислити, творити, адже за вас це не зробить ніхто.