Творчі уроки за мотивами знайомих казок

Творчі уроки за мотивами знайомих казок Літературні ігри можуть бути частиною занять художньої літератури, а можуть проводитися окремо, як мовленнєві заняття на літературному матеріалі.

 

Всі діти просто обожнюють казки - ці чарівні і пізнавальні історії, що розповідають про добро і зло, про вірну дружбу, про хоробрих героїв, які зуміли подолати свої страхи і обмеження і отримали за це велику нагороду від життя. Казки створювалися століттями, а деякі навіть тисячоліттями і в них укладено досвід і мудрість багатьох поколінь.

 

Завданням педагогів є використовувати цей чудовий літературний матеріал і на прикладах сказкок донести до дітей зания про світ, людей, почуттях, показати їм життєві істини, навчити малюків міркувати, робити висновки, а також фантазувати.

 

Літературні ігри можуть бути частиною занять художньої літератури, а можуть проводитися окремо, як мовленнєві заняття на літературному матеріалі. У них може брати участь невелика група дітей, щоб кожна дитина мала можливість проявити свою ініціативу, творчу активність, бути почутим.

 

Слухаю, уявляю, малюю

Одним з варіантів занять з використанням казкових творів можуть бути заняття «Слухаю, уявляю, малюю» для старшого дошкільного віку.

Вихователь намагається організувати роботу з розвитку мовлення так, щоб допомогти дітям через сприйняття виразних мовних образів казки відтворити яскраву мальовничу картину, відчути загальний настрій твору. Більш виразно передати слово допоможе малюнок. Через малюнок дитина здатний глибше відчути образність художнього слова, а в цілому цей вид роботи сприяє розвиткові поетичного слуху і естетичного смаку дошкільнят.

 

Учасників заняття повинно бути не більше чотирьох. Ефективна також індивідуальна форма проведення занять. Методика така: спочатку вихователь заохочує дитину послухати казку. Тут можна використовувати різні варіанти: читання за ролями з дітками, які вже самі читають, або використовувати аудіоказки та аудіокниги, озвучені професійними акторами. Далі має йти обговорення образного змісту, педагог разом з малюком милується красою слова, пропонує намалювати те, що дитина уявив собі під час слухання. На перших етапах навчання вихователь радить, що можна відображати в малюнку, потім малюк сам знаходить відповідні засоби вираження своїх почуттів, уявлень, емоційного стану.

 

Творимо казку самі.

Першу частину заняття вихователь організовує так, щоб допомогти дітям, використовуючи свій особистий досвід, відірватися від типових явищ, поринути у світ мрій і фантазій. Цей етап схоже жартівливої гри. Спочатку педагог розглядає реальні типи, образи, наприклад, образ кози і окремо образ літака. Коли діти згадають все, що вони знають про реальні можливості речей, вихователь пропонує незвичайну ситуацію - «Коза " у літаку». Разом з дітьми обговорює її: «Чому коза могла опинитися в літаку? Куди вона летіла? Що могло статися під час подорожі». В обговоренні беруть участь усі бажаючі, висловлюючи свої пропозиції щодо продовження сюжету, потім вибирається найкращий варіант. Так поступово діти складають колективну історію, свою власну казку. Далі кожен може проілюструвати казку, домислити до кінця свій варіант, розповісти його товаришам, вихователю, батькам.

 

Порівнюємо казки

Важливим методом, який допомагає вихователю разом з дітьми поглиблено працювати над мовною специфікою літературних творів,вважається порівняння двох текстів, близьких за ідеєю, сюжетом, змістом.

Це ефективний спосіб не тільки залучити дітей до літературної творчості, але і показати їм тісний зв'язок світового словесного мистецтва.

 

Протягом року вихователь підбирає п'ять-шість пар таких творів. Так, в різних народів є казки, схожі за сюжетом, характером і діями героїв. Наприклад, українська казка «Казочка про Коржике», російська «Колобок» і норвезька «Пиріг».

Один з двох творів добре знайомий дітям, з іншого вони знайомляться на занятті. Отже, моментом цих занять є порівняння двох текстів і спостереження за їх мовними особливостями можливостей.

 

Творчі уроки за мотивами знайомих казок

 

Схожі статті:

Яке постільна білизна купити для дівчинки? - Вибір постільної білизни при всьому різноманітті кольорів і матеріалів - питання непросте. Ще складніше, якщо справа стосується постільних комплектів для дітей. У цьому випадку до вибору треба підходити більш ретельно.
Вибираємо дитині вихованця -Рано чи пізно дитина починає просити у батьків у подарунок вихованця. Хтось хоче черепашку, хтось мріє про попугайчике. Бажання у всіх різні, але побоювання батьків однакові: хто ж буде доглядати за твариною?


Рубрики: Розвиток і виховання, корисні статті
Теги:
2012, Червень, 14