Виховання і всебічний розвиток дітей дошкільного віку

Вчення дитини-дошкільника треба розуміти широко. Дитина навчається в перших хвилин свого життя сам і з допомогою дорослих. Він пізнає навколишній світ природи, людей, речей, освоює засоби і цілі людської діяльності, починає усвідомлювати себе.

 

Однак найрізноманітніші враження, які отримує дитина, носять, в основному, безсистемний характер. Для впорядкування цих вражень, стихійно сформованих знань, для придбання дітьми нових узагальнених знань і способів дій, відкриття залежностей і взаємозв'язків між предметами і явищами необхідні спеціальні заняття, які в дошкільному віці є важливою формою навчання і мають носити розвиваючий характер. Тільки при цій умові вони справляють істотний вплив на розумовий розвиток дітей. Це можуть бути заняття з розвитку елементарних математичних уявлень, заняття образотворчої діяльністю і музикою. Для розвитку мовлення важливо знайомство з сюжетами художніх творів, заняття з вивчення мов. Наприклад, ефективний вплив на розвиток мови і розумових здібностей дітей надають курси англійської для дошкільнят. Усі ці види занять сприяють розвитку у дітей творчого мислення і уяви і розкривають індивідуальність кожної дитини. Ігрові моменти, які використовуються в ході навчання, радість дослідження, пізнання та відкриття нового формує у дошкільнят пізнавальну мотивацію. Якщо в процесі навчання виникають інтелектуальні і особистісні труднощі, це ефективно розвиває вольову сферу.

 

Важливо розуміти, що процес навчання повинен ґрунтуватися на наявною у кожного дитини фундаментальної потреби в нових враженнях, нових знаннях і пізнавальної діяльності. Для реалізації і розвитку цієї потреби необхідно, щоб ці знання були дійсно новими для дитини і в той же час тісно пов'язувалися з тими, які у нього вже є. Неврахування всього цього веде до того, що пізнавальна потреба гасне, діти втрачають інтерес до знань і процесу їх набуття, педагогу доводиться користуватися на заняттях штучними прийомами активізації пізнавальної діяльності.

 

В центрі процесів виховання і освіти, які орієнтовані на всебічний розвиток особистості дитини, повинен стояти сам дитина. Він - суб'єкт цього процесу. Тільки при такому підході можна розкрити індивідуальність і різноманіття граней особистості людини, гідного любові і поваги. Виключно у цьому випадку ми можемо розраховувати на успіх, на різнобічний розвиток кожного малюка. Це і є головна мета дошкільної педагогіки і всього нашого суспільства.

 

Схожі статті:

Розвиток дошкільника в процесі ознайомлення з навколишньою природою - Людина за своєю природою завжди прагне до пізнання. А дитина дошкільного віку - це велика людина. У нього вже досить розвинене і уява, творча фантазія, і інтуїція, які відіграють велику роль в пізнанні.
Запахи і самопочуття дитини - Як часто ми, дорослі, скаржимось на погане самопочуття, підозрюючи причину запах фарби, квітів, парфумерії, побутової хімії, технічних рідин і мастил?


Рубрики: Розвиток і виховання, корисні статті
2013, Травень, 15