У перший раз в перший клас, або роздуми біля шкільного порогу
![]() |
У перший раз у перший клас... Хто не пам'ятає того трепетного стану, яке відчували ми, віддаючи своє улюблене чадо до школи. |
Підготовлено за матеріалами http://www.edustaff.ru/
У перший раз у перший клас... Хто не пам'ятає того трепетного стану, яке відчували ми, віддаючи своє улюблене чадо до школи. Скільки сил і часу витратили ми на наведення довідок, розмови зі знайомими в надії знайти найкращу і, що сьогодні важливо для багатьох, саму престижну школу. У кожної родини свої пріоритети. Одні мріють про строгому і грамотного вчителя, здатного впоратися з їх непосидою, іншим важливо знайти вчителя доброго і чуйного. Сьогодні тільки ледачий не обговорює питання освіти вдома і на роботі, в громадському транспорті і в компанії друзів. У суперечці ми не допускаємо і тіні сумніву у своїй виключній правоті.
І тільки один учасник подій залишається в стороні. Це той, заради якого працюють інститути, міністерства, дитячі садки, вчителі та інші мудрі фахівці. Наша дитина. Вдома ми б'ємося над ним, вимагаючи читання, листи, рахунки, щоб "не гірші і не дурніші, ніж у друзів, знайомих. У школі пресинг триває, збільшуючись з кожним роком у геометричній прогресії. Звинуватити в цьому вчителів не повертається язик. Від них вимагають результату, причому високого, вираховувати відсотки якості знань і успішності класів предметів. І горе тому, хто цих результатів не видасть.
На тлі цієї істерії лунають заспокійливі промови психологів. Вони стверджують, що сьогодні смішно підходити до кожної дитини з однією міркою, що кожен другий малюк сьогодні - індиго, вимагає не просто чуйності та уваги до себе, а часто потребує в індивідуальному спілкуванні з учителем.
З високих трибун вони розповідають про різних наукових дослідженнях в цій області. Але як, скажіть, це здійснити вчителя в умовах наповнюваності класу понад 35 осіб і з тим державним освітнім стандартом (набором знань, умінь і навичок), які потрібно показати на виході? Ви коли-небудь чули про контрольних роботах, де враховувався б різний рівень розвитку мислення, пам'яті, уваги? Мені не доводилося. Ось вона, та горезвісна "одна гребінка", якої ми намагаємося причесати всіх.
Результат - зацькований істота, яка зовсім недавно з такою радістю і гордістю відправлялося в перший раз в перший клас. І знову наші одвічні питання: хто винен і що робити? Не думаю, що ми скоро отримаємо відповіді на них. І все ж не варто забувати про те, що душевну рівновагу наших дітей - запорука їх здоров'я фізичного.
Схожі статті:
Кожній дитині - індивідуальний підхід - Кожна дитина неповторна та індивідуальна, кожного малюка мати-природа обдарувала унікальним генетичним набором і кожен малюк проходить свій неповторний шлях розвитку.
Реформа шкільної освіти: лише три безкоштовних уроку - Нещодавно ресурс «Завуч.інфо» проанонсував параметри готується «модернізації» середньої школи, згідно з якою в середніх освітніх закладах залишиться тільки три безкоштовних уроку.