Глен Доман. Основні принципи методики раннього розвитку
Методика Глена ДоманаРанній розвиток, методики, системи, школи |
Глен Доман / Glenn Doman - американський лікар, засновник "Інституту досягнень людського потенціалу" у Філадельфії. Автор книг та методик раннього розвитку дітей. Основна ідея методики ґрунтується на тому, що з будь-якої дитини можна зробити генія. Оптимальний вік для початку навчання - 3-6 місяців. Книги: "Як навчити вашу дитину читати", "Як навчити дитину математики", "Гармонійний розвиток дитини", "Як дати дитині енциклопедичні знання" та ін Офіційний сайт: "THE INSTITUTES for the Achievement of Human Potential" |
Основні принципи розвитку дітей по Доману.
- Маленькі діти вважають навчання найважливішим навичкою, необхідним для виживання.
- Маленькі діти хочуть навчиться всьому, що можливо, і зробити це прямо зараз.
- Маленькі діти впевнені, що краще навчання нічого й бути не може.
Глен Доман
1. Фізичний розвиток
|
Розвитком "фізичної інтелекту", як його назвав автор програми, потрібно починати займатися з самого народження. Перші заняття проводимо на треку для повзання. Обов'язкові вправи для дітей на рукоходе.
Як зробити трек для повзання >>>
2. Читання
|
Навчання читанню за методикою Домана також відбувається за картками, на яких написано слова цілком, не розділені на склади і букви. На думку автора, дитині легше запам'ятати все слово цілком, ніж розбивати його на букви, а потім заново в думці складати в слово.
3. Математика
|
Дуже важливо навчити дитину сприймати реально існуючу кількість, а не абстрактні цифри, яка це кількість позначають. Цифри - це просто символи, які для малюка нічого не значать. Навчання дітей відбувається з допомогою карток, мають від однієї до сотні червоних точок.
4. Енциклопедичні знання
|
Глен Доман розробив систему, що дозволяє дати дитині енциклопедичні знання. Принцип заснований на щоденних показах дитині карток, розбитих на теми та категорії.
За словами Домана, отримання людиною інформації відбувається через факти. Кожна картка Домана має рівно один факт інформації (біт інтелекту), і показуючи її дитині в певний час і певним чином ми не тільки сприяємо розвитку дитячого мозку, але і готуємо основу для майбутніх знань.