Нікітіни. Методика розвитку

Методика Бориса Павловича Нікітіна і Олени Олексіївни Нікітіної   Про сім'ї Нікітіних вперше заговорили в кінці 50-х років ХХ століття.
Підмосковне селище Болшево, де жили педагоги, був у шоці від того, яким чином молоді подружжя виховує своїх дітей.

 


Місцеву громадськість дивував той факт, що никитинские діти, що бігали босоніж по снігу і здатні виконувати запаморочливі гімнастичні вправи, просто кипіли здоров'ям і вражали своїм інтелектом.
До трьох-чотирьох років ці малюки вже освоювали ази читання і математики, з захопленням грали в придумані батьком логічні ігри, а, ледь почавши вчитися в школі, перескакували через клас.

 

14.jpgНікітіни Олена Олексіївна і Борис Павлович - знамениті російські педагоги новатори.

 

Нікітіни відомі у нас в країні і за кордоном як автори нетрадиційної системи виховання дітей.У своїй багатодітній родині втілили в життя ідеї про значення ранньої тренування розуму і тіла, розробили серію розвивальних ігор, концепцію НУВЭРС (Незворотного згасання можливостей ефективного розвитку здібностей - гіпотеза, яка стверджує, що з роками людина втрачає здатність до розвитку. Згідно Нікітіну, основні здібності закладаються в ранньому дошкільному віці).

 

Особливість раннього розвитку за Нікітіним - початок розвитку немовляти з часу набрання батьків у шлюб, зачаття і пологів. Важливу роль у вітчизняному акушерстві зіграли «Прохання до лікарів і сестер пологового будинку» Нікітіних. Зокрема, завдяки Нікітіним широке поширення отримало прикладання новонародженого до грудей матері.

Дитячі комп'ютерні ігри Нікітіну >>>

 

Основні принципи методики Нікітіних

Основні принципи своєї методи автори визначають наступним чином.

  • По-перше, свобода творчості дітей у заняттях. Ніяких спеціальних тренувань, зарядок, уроків. Діти займаються скільки хочуть, поєднуючи спорт з усіма іншими видами діяльності.
  • По-друге, легкий одяг і спортивна обстановка в будинку: спортивні снаряди входять у повсякденне життя хлопців з самого раннього дитинства, стають для них природною середовищем проживання, нарівні з меблями та іншими домашніми речами. Особливу увагу Нікітіни приділяли загартовуванню.
  • По-третє, батьківське небайдужість до того, що і як у малюків виходить, участь дорослих у дитячих іграх, змаганнях, та й взагалі - в самому житті дітей.
  • У батьків повинна бути тільки одна мета: не заважати розвитку дитини, а допомагати йому, не тиснути на дітей у відповідності з якимись власними задумами, а створювати умови для подальшого їх розвитку, орієнтуючись на самопочуття і бажання хлопців.

Олена Андріївна і Борис Павлович не ставили собі за мету спочатку навчити своїх малюків всьому якомога раніше. Вони помітили, що у хлопців раніше розвиваються ті сторони інтелекту, для яких створені відповідні «випереджаючі» умови. Припустимо, дитина тільки почав говорити, а у нього серед іграшок вже з'являються кубики з літерами, розрізна азбука, пластмасові літери і цифри.

 

Діти Нікітіних

Всі семеро дітей Нікітіних займаються творчою справою. У всіх відбулися сім'ї.* Олексій, 1959 р. н. Дизайнер по електроніці. Освіта: фізичний факультет МГПИ. Живе в Лондоні, дорослі дочка і син.

  • Антон, 1960 р. Вчений-дослідник, керує лабораторією. Освіта: хімічний факультет МДУ. Живе в Москві, батько двох дітей.
  • Ольга. Юрист, завідувала відділом Московської реєстраційної палати. Освіта: юридичний факультет МГУ. Живе в Королеві, мати двох дітей.
  • Анна (Єрмакова). Медсестра, транспортний диспетчер. Освіта: Московський медичне училище N3. Живе в Болшево, мати чотирьох дітей.
  • Юлія. Музичний відділ Центральної дитячої бібліотеки, екскурсовод, менеджер з туризму, журналіст. Освіта: Московський інститут культури, бібліотечний факультет. Живе в Ярославлі, мати двох дітей.
  • Іван, 1969 р. Директор комерційного підприємства, бере участь у поширенні розвиваючих ігор Нікітіна. Освіта: Всесоюзний інститут підвищення кваліфікації працівників телебачення і радіомовлення. Живе в Болшево, батько двох дітей.
  • Любов. Домогосподарка. Освіта: Московський бібліотечний технікум. Живе в Болшево, шестеро дітей, у червні 2004 року очікувала сьомого.

 

Книги Нікітіних:

Нікітін Б. П. Розвиваючі ігри. - М: Педагогіка, 1985. Читати >>
Нікітін Б. П. Сходинки творчості або розвиваючі ігри. - М: Просвітництво, 1991.
Нікітіна Л. А. Мама або дитячий сад. - М: Просвітництво, 1990.
Нікітіни Л. і Б. Ми і наші діти. - М: Молода гвардія, 1979. Читати >>
Нікітіни Л. і Б. Ми, наші діти і онуки. - М., 1989.
Нікітіни Л. і Б. Резерви здоров'я наших дітей. - М: Фізкультура і спорт, 1990. Читати >>
Б. П. Нікітін. Дитинство без хвороб. - С. П. 1996.
Л. А. Нікітіна. Отчий дім. - 1982.
Л. А. Нікітіна. Я вчуся бути мамою. - 1983.
Л. А. Нікітіна. Сповідь. - 1991.

 

_701.jpg  

Методика раннього розвитку Лени і Бориса Нікітіних. Від 0 до 5 років

Видавництво: Ексмо, 2009 р.
Тверда палітурка, 224 стор
Купити книгу >>>

 

Методика Лени і Бориса Нікітіних - найвідоміша в Росії система домашнього виховання і раннього розвитку дітей, починаючи з перших днів життя. Природність, повна свобода творчості, ніяких спеціальних тренувань і уроків, спортивна обстановка в будинку і розвиваюче середовище, створена батьками, - ось основні принципи методики, за якою автори виростили 7 власних дітей і 17 онуків. Вже майже 50 років ця методика успішно застосовується батьками і педагогами в Росії і за кордоном для виховання здорових, гармонійно розвинених і обдарованих дітей. У книзі В доступній і цікавій формі подано основні принципи виховання за системою Нікітіних, покрокові програми фізичного розвитку і загартування, правила організації розвивального середовища, корисні ігри та вправи для дітей від народження до 5 років.