За що можна хвалити дитину?
Поради батькам Як можна оцінювати вчинки дитини? Чи варто, взагалі, оцінювати дії малюків, чи наша оцінка приведе до роботи заради похвали чи під уникнення покарання. |
Не просто виховати такі якості, як незалежність, з одного боку, а з іншого - відсутність демонстративності. Не будемо зовсім відмовлятися від оцінки і самооцінки, все одно не вийде, що толку себе обманювати.
Спробуйте для початку так: фіксуйте свою увагу НЕ на успіхах або невдачах дитини, а направляйте інтерес дитини на саму справу, якою він займається.
Ми звикли пояснювати, "що таке добре і що таке погано", наводячи дітям позитивні, на наш погляд, приклади: "Ти подивися, як він любить маму: він її слухається - швидко одягається". Навряд чи ваш малюк перейметься до сусіда після такої заяви. Не кажучи вже про те, що виникне помилкова ланцюжок: любити - значить швидко одягатися.
Ми робимо оцінку знаряддям воспитания дітей навіть для самих маленьких: "Дивись, Оля краще всіх намалювала" або "Знову ти повільніше всіх шиєш?" Повторюючи це з дня у день , не виховуємо ми людей із завищеною або заниженою самооцінкою, з комплексами? Згадайте відомий вислів: “Ніколи не порівнюйте дитину з іншою дитиною. Але завжди тільки з самим собою."
Правильніше оцінювати діяльність дитини, а не його особистість. Інакше згодом він буде робити що-небудь тільки заради похвали чи під уникнення осуду, а не заради самої справи. Зовсім без уваги діяльність дитини теж залишати не можна, але якщо він навіть бачить просто зацікавленість, участь дорослого, це і буде найкращою оцінкою.
До речі, в багатьох приватних школах, що працюють за новими педагогічними методиками в початкових класах малюкам оцінок теж не ставлять. Це аж ніяк не спрощує роботи вчителя, так як він позбавляється одного з гармат управління учнями.
За матеріалами Вальдорфської педагогіки.
Схожі статті:
Немає і не МОЖНА у вихованні дітей - Деякі педагогіки розвитку дітей не радять при спілкуванні з дитиною вживати такі слова, як "Ні" і "не Можна"". Як же здійснити це вдома?
Ранній розвиток дітей - Авторські методики раннього розвитку і виховання дитини.