Математика для дошкільнят. Конспект занять

11.jpg

Граємо в математику. Заняття 1

Наше з Алісою перше заняття по книзі Звонкина "Малюки і математика".

 


Заняття №2. Ханойська вежа.

 

Заняття №1 ( 22 по Звонкину).
На першому уроці автор піднімає питання: "Що більше, ціле чи частина?", обговорюють проблему порожнього безлічі, вирішують задачі на логічне мислення і розбирають геометричні фігури. Повністю завдання з коментарями з книги викладати не буду, ви самі зможете прочитати, купивши книжку “Математика і малюки“, опишемо, як пройшов урок у нас з Алісою (4 роки).

 

Ми почали займатися раптово для Аліси, заздалегідь я не стала попереджати її про свій намір позайматися з нею. Тим більше, мені не хотілося говорити, що це заняття з математики, так як я боялася, що вона асоціативно зв'яже їх зі своїми уроками, які вони проводять з нянею. Ні, їй подобається вважати і вирішувати математичні задачі, але вони більшою мірою всі однотипні, і можуть набриднути дитині, якщо займатися більше покладеного.
Тому я запропонувала просто принести мені аркуш паперу і олівець, щоб я їй загадала загадку.
Заінтригована загадкою, Аліса дуже швидко принесла мені все необхідне.

 

Завдання 1
Вгадай, якої фігури не вистачає на малюнку?

63.jpg

 

Я малювала малюнки по черзі, і до моєї радості, дитина відповідав правильно, помилилася один раз на третьому малюнку. Я не стала підказувати, просто порадила подумати, коли побачила, що вона виводить олівцем не ту фігуру. Все вийшло. Ми дуже раділи удвох.
Потім вона захотіла загадати загадку мені і почала теж малювати схему, причому правильно.... Вона трохи не доробила малюнок весь цілком, коли згадала, що це все ж загадка і залишила останню фігуру намалювати все ж мені.
Я трохи подумала, і намалювала правильно. Знову раділи, Аліса навіть трохи пострибала по кухні.

 

Завдання 2
Вгадай, Що більше, ціле чи частина?
Спробувала запитати у Аліси: Чого більше, кішок або домашніх тварин, і чому вона так думає? Ще пару питань: Мух, або комах? Дівчаток або дітей?
Відповіді були вірні, на питання "чому?", відповідала просто: "тому, що їх більше", а потрібно було, щоб вона зрозуміла, що дівчата - це теж діти, а мухи - теж комахи. Але не все відразу. Питання не дуже зацікавили Алісу і ми швидко переключилися на третє завдання.

 

Завдання 3
Геометричні фігури

71.jpg

Я вирізала з червоного паперу трикутник і попросила вгадати чому він так називається. Відповідь правильна.
Вирізала неправильний чотирикутник, Аліса переплутала і назвала його трапецією. Потім вирізала п'ятикутник, квадрат і прямокутник. Алісі теж захотілося порізати і ми вирізали ще пару фігур разом.
Спробували розібратися чого більше чотирикутників або квадратів, що квадрати і прямокутники - це теж чотирикутники, вважали кути. Поки не набридло, змінили гру.

 

Завдання 4
Мозаїка

81.jpg

Цього завдання 22 уроці Звонкина немає, придумалося мені по ходу гри. Я склала з наших фігурок чоловічка. Аліса швидко підхопила ідею і почала складати собаку. Я запропонувала розрізати їй прямокутник на чотири частини, щоб зробити ніжки, а потім квадрат на два трикутника, щоб зробити вушка і хвіст. (А ось це вже завдання з книги). Потім ми спробували розрізати чотирикутник на два чотирикутника, на чотирикутник і трикутник. Але ці всі завдання до нашої мозаїці не мали відношення і ентузіазму у Аліси не викликали.

 

Завдання 4
Веселе завдання

91.jpg

 

 

Вирішила швидше і на веселій ноті закінчити заняття, поки вони Алісі не набридли. Склала всі обрізки у купу і тихенько дунула. Папірці трохи підлетіли. Аліса спробувала теж дути на них, але у неї нічого не злітало. пояснила, що дме вона не зовсім правильно. Коли вона дмухає на них, вона їх навпаки повітрям притискає, а от якщо дути під них, то потік повітря віднесе їх у бік. Почало виходити, стало дуже весело.
Я доклала книжку, як на малюнку, і попросила Лисицю дмухнути на книжку, який був захват, коли папірці полетіли прямо на неї. (Так, мимохідь, ми торкнулися і фізики).
На цій оптимістичній ноті ми і закінчили наш перший урок, і пішли читати книжку, при цьому я встигла помітити в слух і голосно, що ми з нею здорово пограли в математику.