Розвиток мовлення 4-х річну дитину

Розвиток мовлення 4-х річної дитини Вік 4 років у віковій періодизації відноситься до старшого дошкільного віку. Основне завдання даного вікового періоду - підготовка до навчання в школі.

 

Дошкільний розвиток дітей - важливий момент, що суттєво впливає на подальший розвиток дитини. Вік 4 років у віковій періодизації відноситься до старшого дошкільного віку. Основне завдання даного вікового періоду - підготовка до навчання в школі. Велику увагу при цьому необхідно звернути розвитку мовного потенціалу майбутнього школяра. Треба звертати увагу на те, щоб дитина правильно і усвідомлено вимовляв слова, послідовно і зв'язно передавав свої думки. Також слід привернути увагу до звуковий боці мови. Педагогами та логопедами виявлена закономірність, що ті діти, у яких добре розвинута усна мова, то і при письмовій промови проблем майже не виникає.

 

Однак є діти, яким процес навчання мовним навичкам дається набагато складніше. У деяких з них є відхилення, що провокують затримку інтелектуального і психічного здоров'я. До таким дітям необхідно поставитися з розумінням і вчасно проконсультувати у вузьких фахівців. Вчасно надана допомога сприяє усуненню ряду причин, і розвиток дітей відбувається найбільш успішно.

 

Дорослим необхідно звернути увагу на те, що їм самим ні в якому разі не можна говорити мовою дитини. Мова дорослого повинна бути правильної, точної, зрозумілої для дошкільника, бути зразком для наслідування.

 

Розвиток мовлення дитини 4-х років - основний момент, коли одночасно із збагаченням активного словникового запасу дитина оволодіває і граматичним ладом мови. Він вже може спілкуватися на різні теми з оточуючими його людьми. І хоча його розповідь ще далекий до логічного і зв'язкового, проте він уже зрозумілий за змістом. Мова ситуативна, речення переважно прості. Завдання дорослих вчити дитину будувати повні і гарні пропозиції, описувати зміст сюжетних картинок, переказувати казки і розповіді, вчити вірші, потішки, скоромовки, чистомовки.

 

Мова дітей у цьому віці помітно поліпшується: діти починають вимовляти звуки, які до цього їм насилу давалися. Діти правильно і усвідомлено називають предмети, явища. В їх мові з'являються слова різних частин мови, таких як прикметники, прийменники і прислівники. Однак наявних у запасі слів їм зазвичай буває мало, і вони створюють свої власні слова, словоформи. У багатьох дітей це захоплення зберігається і на перших порах навчання в школі. В цьому немає нічого поганого, так як є черговим ривком в мовленнєвому розвитку дошкільника. Завдяки цьому, діти мають можливість спілкуватися на різні теми, розповідати своїми словами побачене, почуте, передавати свої емоції та почуття. У їх мовленні часто прослизає каламбур, тобто вираз, сказане дитиною не піддається ніякій логіці, і тим більше, нормам російської мови.

 

Їм важко помітити помилки в своїй вимові, зате вони чують їх у своїх друзів. Це говорить про те, що фонетичний слух розвивається. У цей період відбувається різке поділ дітей на тих, хто добре вимовляє звуки і будує повні пропозиції, і тих, хто відчуває проблеми з вимовою звуків, так і з граматикою мови.

 

Схожі статті:
Зробимо торт з бісеру? - Таких виробів можна вигадати багато, в цей раз вирішили зобразити великий торт!
Після прийому гормонів - Багато мам не хочуть дарувати своїм первісткам братиків чи сестричок, тому вдаються до гормональної контрацепції. Спосіб досить ефективний, але одним із його недоліків є гормональний збій в організмі.


Рубрики: Розвиток і виховання, корисні статті
Теги:
2012, Січень, 13